Малайзія як вона є: маршрут, безкоштовне житло та місцева кухня - враження українки

Оля Кашпур звільнилася із роботи, щоб перезимувати в теплих краях. Наступна зупинка - Малайзія.

Ми вже розповідали, як Оля Кашпур із подругою жила на 400 доларів три тижні на Шрі-Ланці. У дівчат подорож триває. Далі все з перших вуст:

На Малайзію наш вибір припав випадковим чином: просто тому що був найдешевший переліт зі Шрі-Ланки, а також вплинуло близьке розташування з Індонезією та Австралією, куди ми далі і збираємося їхати.

В Україні про цю країну, мені здається, взагалі мало хто знає і тим більше не розглядає, як туристичний напрямок. І дуже даремно. У Малайзії помірні ціни, смачна, дуже різноманітна і недорога їжа, безліч райських островів із прозорою водою і ідеально білим піском. Не буду багато розписувати пам'ятки Малайзії, так як ми відвідали дуже маленьку їх частину. Не було мети наздогнати всім, ми просто намагалися максимально комфортно для нас проводити час.

подорож

Маршрут

У нас було всього 2 точки в Малайзії: Куала Лумпур і острів Лангкаві на Заході країни. Маршрут у нас був дуже простий: ми прилетіли в Куала Лумпур, пробули там 4 ночі, потім на 5 ночей поїхали на Захід на острів Лангкаві, потім ще на 3 ночі повернулися у Куала Лумпур.

Трохи про Малайзію: відпочивати на островах Малайзії можна цілий рік по простому правилу «сезонності»:

• на острови, розташовані зліва від півострова Малакка: Лангкаві, Пенанг, Пангкор, Пангкор Лаут - краще їхати з середини жовтня - початку листопада і до середини квітня;
  • на острови, розташовані праворуч від півострова Малакка: Реданг, Тіоман, а також курорти східного узбережжя Малайзії: Куала-Тренгану, Чератінг, Куантан, потрібно подорожувати із квітня до початку жовтня;
  • на Борнео, у штат Сабах приїжджати можна цілий рік, а у штат Саравак - тільки влітку, взимку йдуть проливні дощі. У Куала Лумпур начебто немає офіційно сезону дощів, але є якесь міжсезоння, під час якого дощі йдуть часто по всій Малайзії. В основному в другій половині дня, тому краще з собою завжди носити парасольку.

Куала Лумпур (КЛ) - величезний мегаполіс, в якому живуть люди різних національностей, в якому всі говорять на ідеальному англійському. Місто здався дуже комфортним для життя, хоча для туриста тут не так багато пам'яток. Практично всі живуть у кондомініумах - велика багатоповерхівка (іноді кілька будівель), в якій своя інфраструктура: спортзал, басейн, сауна, ресторан, магазин і т.д. У нас зараз теж намагаються будувати такі житлові комплекси, а в КЛ усі вже живуть у таких.

Острів Лангкаві став абсолютним сюрпризом, у нас не було ніяких особливих очікувань по ньому, а побачене просто вразило. Нам його порадив знайомий. Переліт із КЛ коштував 20 доларів, тому вирішили їхати. Острів невеликий, але неймовірний, - на ньому є все для відмінного пляжного відпочинку: тепла і прозора водичка в морі, білий пісочок, водоспади мало не на кожному кроці, гори, де можна спостерігати захід у морі, який забарвлює хмари і небо в такі кольори, що складно передати. Пляж на Лангкаві, напевно, один із найкрасивіших, що я бачила за все життя. Острів знаходиться дуже близько до Таїланду, за пару годин на поромі можна доїхати на Пхукет або Крабі. Багато нам говорили вже потім, що це навіть не найкрасивіший острів у Малайзії, але перевірити не довелося.

подорож2

подорож3

Нас чекає попереду багато азіатських країн, багато пляжів, заходів і чарівних видів. За нашими пригодами можна стежити на Facebook (Olya Kashpur) або в Instagram (okashpur).

Для того, щоб запам'ятати кожну країну, ми хочемо робити щось особливе в кожній із них. У Малайзії ми приїхали всього на 2 тижні і зупинялися лише в 2 місцях: Куала Лумпур і острів Лангкаві.

МАЛАЙЗИЯ СЧИТАЕТСЯ ДОСТАТОЧНО БЕЗОПАСНОЙ СТРАНОЙ, ПОТОМУ РЕШИЛИ ЗДЕСЬ ПРОЖИТЬ ИСПОЛЬЗУЯ COUCHSURFING (COUCHSURFING.COM).

Для тих, хто не в курсі, то це сервіс, який дозволяє знайти житло в будь-якій точці світу у місцевого жителя за безкоштовно. Усе спілкування відбувається на окремому сайті, де люди пишуть інформацію про себе і кажуть, що готові поділитися. Ідея за цим сервісом: обмін емоціями, досвідом та ідеями між людьми з різних куточків світу. До вибору хоста потрібно підходити дуже відповідально, щоб уникнути сюрпризів у подальшому і провести свій час максимально якісно:

1. Уважно читаємо всю інформацію про особу хоста, знаходимо спільні інтереси і точки дотику. В ідеалі це має бути людина вашого віку зі схожими життєвими цінностями, щоб потім спілкування було більш вільним і розслабленим.
  2. Вивчаємо інформацію про будинок і умовах, які пропонуються. Наприклад, можна дізнатися чи є тварини у хоста, - для людей з алергією це може бути дуже корисним. Також можна отримати загальне розуміння очікувань хоста від вас: чи чекає він, що ви будете проводити час разом, чи збирається дати вам окремий ключ від будинку, чи буде рада вашому приїзду його дівчина (у одного хлопця так і було написано - звертайтеся до мене тільки у крайньому випадку, так як зараз я живу з дівчиною, а їй не дуже подобається цей весь каучсерфінг), чи є у нього басейн, пропонують вам окрему кімнату або ж диван в загальній кімнаті. Можна дізнатися багато корисного, але, не ставлячи дурних і незручних запитань хосту.
  3. Пишемо запит: обов'язково вказуємо інформацію про себе і дуже бажано в запиті десь згадати інформацію, яку ви прочитали у хоста на сторінці: людині приємно і зростає можливість того, що вас запросять зупинитися у результаті.

Вперше я спробувала каучсерфінг у Швеції. Ми з подругою зупинилися у хлопця у центрі Стокгольма на 4 ночі. Це було 100% потрапляння, ми багато гуляли разом, багато розмовляли, познайомилися із його друзями і досі підтримуємо зв'язок і збираємося перетнутися на Філіппінах у березні. Тому у мене відразу були завищені очікування до хостів, але кожен каучсерфінг - досвід особливий і не схожий на попередні. У нас було 3 хоста в Малайзії і всі вони були абсолютно різними:

Зупинка 1. Куала Лумпур. Нас приймав хлопець із Нігерії, який уже 3 роки живе в КЛ, 30 років. Квартира в самому центрі міста, у будівлі басейн з одним із кращих видів у місті, у нас була своя кімната. Дуже доброзичливий хлопець, відразу сказав нам відчувати себе, як вдома, користуватися, чим захочемо. Видав нам ключі від квартири і все - робіть, що хочете. Він був завжди ЗА поговорити, але гуляти по місту з нами не хотів. У нього були як раз складності з візою і він нікуди не хотів виходити з дому взагалі. По суті, ми отримали номер у хорошому готелі за безкоштовно.

подорож4

подорож5

Складнощі: він переплутав дати і коли ми приїхали, то у нього вже жила дівчинка з Британії і одну ніч нам довелося спати втрьох на 2-х спальному ліжкові. Був ще варіант спати на дивані у прихожій, але там сам хост дивився телевізор до 6 ранку. Це було тільки одну ніч, тому для нас не було великих проблем.

подорож6

Зупинка 2. О. Лангкаві. Нас повинен був прийняти просто неймовірний хост, судячи з відгуків. Дуже доброзичливий і з красивим басейном. Люди у відгуках писали, що він їх з аеропорту зустрічав і вони всі разом так класно проводили час. Але за 2 дні до приїзду він просто перестав виходити на зв'язок і пропав. Ми були розчаровані, але прилетіли на острів і в аеропорту почали дивитися, куди б поїхати заселитися. Було багато варіантів по хостелах, але вже дуже хотілося протриматися усю Малайзію на каучсерфінгу одному, тому паралельно з пошуком хостелу, ми почали писати ще запити на сайт і нам дуже швидко відповів один чоловік (малаєць, 39 років), що готовий нас прийняти на кілька ночей. Він живе в будинку з 3 спальнями, при цьому в 2х із них приймає різних каучсерферів. Чоловік був неймовірно гостинний, навіть дав нам місцеву SIM-карту, щоб у нас завжди був інтернет і ми могли з ним зв'язатися у разі потреби. На острів я приїхала з температурою і 2 дні просто лежала і нікуди не виходила. Наш хост приніс нам продукти для сніданку, а потім ще й суп із локшини на ланч. Він часом виявляв стільки доброти по відношенню до нас, що вона трохи насторожувала.

подорож7

подорож8

Зупинка 3. Куала Лумпур. Малаєць, 29 років, навчався багато за кордоном, подорожує мало не кожні вихідні і зустрічається зі своїми друзями по всьому світу, дуже веселий і відкритий. Живе у величезній кондомініумі з великим басейном, поруч станція метро, ​​але в центр їхати приблизно 40 хвилин. На момент нашого приїзду у нього вже жили 2 дівчинки з Німеччини, тому нам не дісталася окрема кімната, а замість цього диван у вітальні. Мінусом ще було і те, що у нього тільки 2 пари ключів: одні для нього, а другі вже теж пішли німкеням і нам доводилося трохи підлаштовуватися під графік людей із ключами. Але ми вже бачили в місті все, що хотіли, і у нас не було великих планів на цей період, тому цей момент не став для нас великою проблемою.

подорож9

Ми приїхали і хост якраз збирався готувати. Ми приєдналися і разом приготували офігенну вечерю із місцевою версією пельменів (dumplings) та супу. При цьому ми слухали музику, багато жартували і спілкувалися. Він навчив нас правильно ліпити дамплінг, а ми показали, як робляться українські вареники.

подорож10

В один із вечорів ми приготували вечерю в українському стилі (деруни і вареники - що могли).

До речі, ще про малайзійську їжу і її розмаїття:

подорож11

подород12

подорож13

подорож14

подорож15

Каучсерфінгом користуватися можна і потрібно: відразу отримуєш місцевого радника, можливість більше дізнатися про справжнє життя у країні, скуштувати місцевого колориту, іноді знаходиш нового друга, з яким хочеться підтримувати зв'язок усе життя. Але підходить такий формат далеко не всім і не в кожній ситуації. Вам не підходить каучсерфінг, якщо:

• у вас мало часу на місто і ви не хочете втрачати ні хвилини
  • звикли до зручностей і не готові іноді потіснитися
  • ви приїхали з друзями / парою і не хочете спілкуватися з іншими людьми і приділяти їм час

Мені безумовно подобається такий формат проживання у країні, для мене плюси переважують ті невеликі незручності, які були. У підсумку за 2 тижні завдяки каучсерфінгу ми витратили всього по 200 доларів на людину.

Через місяць я збираюся в Австралію і Нову Зеландію і буду використовувати там каучсерфінг, щоб знайти нових друзів і трохи заощадити.

Читайте також

Вітер мандрів: 7 причин подорожувати частіше

Куди поїхати на Новий рік: напрямки і корисні лайфхаки

ТОП країн, куди їдуть вчитися молоді українці - кращий вибір для навчання за кордоном

Прямо в казку: кращі напрямки для різдвяної подорожі