Звільнитися із роботи і відправитися на Шрі-Ланку: які ціни, люди, їжа, розваги - із перших вуст

Оля Кашпур, разом із подругою звільнилися із робіт і відправилися подорожувати... Далі про їх бюджетну і захоплюючу подорожі в Азію, а також корисні поради для тих, хто хоче перезимувати в теплих краях!

Усе почалося з того, що 2-х тижневої відпустки (а це максимум, який я могла взяти за один раз на своїй роботі) мені завжди було мало. Особливо, якщо переліт становить майже добу, особливо, якщо це нова далека країна з такою цікавою культурою, екзотичними пейзажами і десятками нових знайомств із мандрівниками з усього світу. Тому я досить давно жила з ідеєю провести зиму десь в Азії, біля океану, де київські морози мені будуть дарма.

Я взагалі не дуже вірю у ці всі запити у Всесвіт, у те, що потрібно правильно формулювати свої бажання і вони будуть здійснюватися і інше, але, як тільки я зважилася на свою подорож, я знайшла подругу, яка захотіла приєднатися. Ми удвох звільнилися із постійних робіт і поїхали в подорож, про яку багато хто тільки мріє.

Шрі-Ланка стала нашою першою зупинкою. Вибір був зроблений випадковим чином: ми побачили розпродаж від AirArabia і відразу ж купили квитки за 170 $ в одну сторону (у дві сторони було навіть вигідніше - 250 $). За нашими пригодами можна стежити на фейсбуці (Olya Kashpur) або через Інстаграм (okashpur).

Подорож ми плануємо довгу (5-6 місяців у цілому), тому досить дбайливо ставимося до бюджету і наших витрат, але в той же час не хочемо перетворюватися на "бродяг" із немитою головою і у брудних речах, які намагаються заощадити на кожному кроці (таких людей ми зустрічаємо всюди і часто вони із країн набагато "багатших", ніж Україна).

НА ШРІ-ЛАНЦІ МИ ПРОБУЛИ 3 ТИЖНІ І ВИТРАТИЛИ БЛИЗЬКО 400 $ НА ЛЮДИНУ.

У нас не було великого періоду планування та підготовки. Вирішили, що розберемося на місці і будемо вибирати маршрут і подальші переміщення за відгуками інших мандрівників, з особистих відчуттів і бажань у певний момент, - залишили собі велику свободу дій.

Шрі-Ланка1

Про сезон дощів, пляжі і заповідники

Практично всі чули про пляжі Шрі-Ланки, але не всі знають, що тут є також і красиві гори, заповідники і т.д. Тут не всюди тепло, а сезон дощів у різних її частинах настає у різний час. Нижче карта з сезонністю на Шрі-Ланці. У цю країну можна їздити цілий рік, тільки в залежності від сезону, змінюється найсприятливіша локація і активності, які доступні для туристів. Це дуже приблизний розподіл на сезони, так як є ще різниця у сезонах у горах і біля океану.

Ми приїхали в середині жовтня. Гарячий сезон на Півдні починається тільки через місяць-півтора. Для туриста це означає приблизно наступне: ціни на житло в 3 рази нижче, людей на пляжі в кафе / барах менше, іноді може йти дощ (не проливний дощ цілодобово, а кілька годин у день і при цьому все одно дуже тепло і комфортно, і навіть можна під ним прогулятися при бажанні). У горах (Елла, Нувара Елья і т.д.) сезон тільки закінчився, тому був дощовим і похмурим у другій половині дня завжди).

Шрі-Ланка2

Маршрут

Є дуже популярний туристичний маршрут по Шрі-Ланці (нижче на карті). Практично всі, кого ми зустрічали в цій країні, слідували саме по ньому, але не ми. Цей маршрут хороший тим, що дає можливість побачити всі найголовніші пам'ятки. Типова програма на Шрі-Ланці - це: приліт у Коломбо, поїзд до Кенді, поїзд до міста Елла або Нувара Елія, а потім на Південне узбережжя, а звідти назад у Коломбо. Місто Кенді особливо нічим не примітне само по собі, але поїздка на поїзді від Кенді до Елли - це одне з "маст-ду" на Шрі-Ланці (судячи з путівників): поїзд входить 7 годин по мальовничій місцевості, серед джунглів, рисових полів і чайних плантацій. Рухається він дуже повільно, тому туристи встигають зробити мільйони знімків, у тому числі і знамениті фото, на яких люди звисають із тамбура поїзда на ходу.

Шрі-Ланка3

До речі, на Шрі-Ланці ні в автобусах, ні в поїздах дверей немає, - можна заплигувати в будь-який момент. Водії автобусів будуть всіляко цьому сприяти і газувати, коли ви ще перебуваєте однією ногою всередині.

Спочатку ми хотіли поїхати таким же маршрутом тільки навпаки, щоб почати з пляжу, відпочити там гарненько, а потім уже подивитися гори.

Шрі-Ланка4

Зупинка 1. Коломбо. Місто не туристичне, зайнятися у ньому практично немає чим. Днем дуже жарко, по місту пересуватися прямо складно через це. Є кілька більш красивих парків, але більше 2-х годин там робити нічого. Тому раджу не затримуватися у Коломбо, а відразу рухатися далі.

Переночувавши в Коломбо після важкого перельоту, ми поїхали в регіон Мірісса.

Зупинка 2. Мірісса. За відгуками і по тих місцях, які ми об'їздили в окрузі, зрозуміли, що це був найкращий вибір на південному узбережжі, тому що:

• Ціни на житло, а часто і на їжу нижче, ніж у сусідніх містах як Веллігама, Унаватуна;
  • Найкращі бари, вечірки на пляжній лінії
  • Красивий і не дуже людний пляж

У Міріссі ми провели 8 ночей. Містечко невелике, але дуже затишне. Чим зайнятися:

• Ходити на пляж, купатися у теплому Індійському океані
  • Їздити в сусідню Веллігаму (10 хв на автобусі) займатися серфінгом. Якщо ви вибрали Шрі-Ланку тільки заради серфу, то краще зупинитися у Веллігамі, але так як там пляж на порядок гірше (немає барів, ресторанів, вечірок), то ми подумали, що краще жити в Міріссі.

Шрі-Ланка5

На Шрі-Ланці дуже дешеві уроки з серфінгу: годину-півтори з місцевим інструктором коштує 10-15 $, оренда дошки на такий же час близько 2 $. Але, на жаль, і якість навчання отримуєш відповідну: інструктор часто сам знає тільки самі базові моменти і не розповідає про елементарну техніку безпеки. Після таких уроків сам навряд чи зможеш займатися цим спортом далі. Я серфила зі знайомим австралійцем, так отримала від нього в 20 разів більше цінних порад, ніж від "інструктора". Взагалі, як дістанетеся до серфу, шукайте австралійця (їх тут повно) і падайте йому на хвіст!

Шрі-Ланка6

• З'їздити подивитися на китів і дельфінів. Тур на кораблику займає близько 3-4 годин. Гарантія побачити кита 100% або безкоштовно записують на такий же тур на наступний день. Тур непоганий: ми бачили великі зграї дельфінів недалеко від нашого корабля, бачили кілька синіх китів (тільки спину, хвіст і фонтанчик), але тур особливого захоплення у нас не викликав так як китів все-таки бачиш досить далеко. На телефон, наприклад, фото зробити не вдасться.
  • Поплавати з черепахами. Багато їх зустрічають просто в океані під час серфінгу. Є спеціальні тури, в яких місцеві тебе везуть до сусіднього села, де близько до берега припливають черепахи. Деякі їх бачили просто пізно ввечері на пляжі, коли ті виповзають відкласти яйця на пляжі. Є велика ймовірність зустріти черепаху і без спеціального туру, але, якщо потрібен 100% результат, то краще поїхати в тур.
  • Їсти морепродукти і пити пінаколоду зі свіжого ананасового соку на пляжі при свічках і спостерігати за хвилями
  • Піти на одну з місцевих вечірок щовечора в новому місці. Бар, в якому вечірка, включає великий прожектор, щоб всі знали куди йти.
  • Поїхати в сусіднє колоніальне містечко Галле (40 хвилин на автобусі). Там подивитися захід на Фортеці, насолоджуватися видом хвиль, які  розбиваються об скелі, побродити по колоніальному місту.

Шрі-Ланка7

Шрі-Ланка8

Зупинка 3. Елла:

• Піднятися на маленький пік Адама
  • Піднятися на Елла рок
  • Сходити на майстер клас із приготування місцевого рису з карі в La ella breeze. Найсмачніше карі, яке ми їли за все перебування на острові, плюс дуже веселий сам процес, цікава компанія збирається

Шрі-Ланка9

• Пити чай, пиво в Chill bar (найвідоміший бар у містечку з терасою під дахом, де збираються усі мандрівники ввечері, щоб відпочити.
  • Дивитися на водоспади
  • Зняти поїзд, який проїжджає по Nine Archs bridge

Шрі-Ланка10

У горах був зовсім не сезон, коли ми приїхали, то маст-хев - це дощовик. Кожен день після 13-14 годин починався дощ і йшов до самого вечора, тому вставати доводиться рано, щоб встигнути подивитися округу, поки сухо і сонячно.

Так вийшло, що після холоду і дощів в Елі, ми захворіли, тому вирішили не їхати далі в гори, а повернулися у Міріссу до пляжу. Ми вирішили не гнатися за тим, щоб подивитися усе, а йти за покликом серця, а воно кликало нас назад до океану.

Транспорт

Потрібно бути готовим до того, що відстань у 120 км тут можна їхати 7 годин. Це здається неймовірним і нам здавалося, що бути такого не може, але, тим не менш, це правда. З аеропорту можна доїхати за 40 хв до міста, а в годину-пік це займе 2,5 години (ми так мало не пропустили свій літак), потрібно бути дуже уважним при розрахунку часу на поїздку і виїжджати раніше на випадок непередбачених обставин. З аеропорту Коломбо в місто їде дешевий автобус №187. Місцеві будуть намагатися збити вас із пантелику, посадити в таксі, "тук-тук" або ще кудись, але потрібно просто знайти №187, і тоді до міста ви доберетеся за 1 $.

Шрі-Ланкою можна пересуватися на:

• Поїзді. Зручні сидіння, великий простір для ніг, вентилятор, - поїздку можна назвати дуже комфортабельною. Ми їхали поїздом двічі: другим і третім класом, було дуже зручно. Практично всю дорогу сиділи. До речі, цю статтю я написала теж у поїзді Мірісса - Коломбо. Перший клас дорожчий у 2 рази і, як ми зрозуміли, більшої цінності не представляє собою. Вартість поїздки Коломбо - Мірісса 2-м класом - 190 рупій (приблизно 1 долар), третім - 105 рупій (приблизно 70 центів) і займає 3 години.
  • Автобусі. Автобусів дуже багато і їздять вони дуже часто. У Коломбо трохи складно в них розібратися, але за допомогою місцевих можна іноді осилити. У невеликих же містечках ними користуватися взагалі не складе ніяких труднощів для туриста. Потрібно, правда, бути дуже швидким, а то автобус може рушити, коли ви ще "висите" в дверях і намагаєтеся вийти. Ціна формується у залежності від відстані. Наприклад, із Мірісси в Велігамму - 20 рупій (13 центів). Із Мірісси в Еллу ми їхали за 220 рупій (приблизно 1,5 долари). У Еллу з Півдня не їздять потяги, тому потрібно брати автобус і це як раз той випадок, коли відстань у 120 км ви їдете 7 годин.
  • Тук-Туці. Вартість приблизно - 100 рупій за 1 км (6), але кожен раз потрібно торгуватися за кращу ціну. Вони стоять на кожному кроці, дорожче, ніж автобус, але зате зручніше і трошки швидше
  • Таксі. Жодного разу не користувалися, так як громадський транспорт дуже розвинений, але для тих, хто любить комфорт, є і такий варіант.

Шрі-Ланка11

Їжа

Чесно кажучи, їжа нас ні чим особливо не вразила:

• Дуже багато морепродуктів, але вони часто приготовані не найкращим способом. Вони непогані, але не зрівнятися із тим, як їх зазвичай готують в Іспанії або Португалії, наприклад.
  • Рис із куркою непоганий, його ми і їли найчастіше. Але ніякої новизни в цій страві немає.

Шрі-Ланка12

• Локшина викликає питання, так як схожа більше на нашу домашню "Вермішельки", ніж на локшину, якою ми її звикли бачити у стравах тайської кухні.
  • Традиційне овочеве карі - це просто зварений рис, до якого подається різна кількість наповнювачів (ми зустрічали від 3х до 8 у різних закладах). З цією стравою потрібно трохи везіння: нам траплялися різні варіанти - як дуже гострі, так і прийнятні для європейських смакових рецепторів, як смачні, так і взагалі ніякі. Найсмачніше карі ми їли в місті Елла, коли ходили на урок місцевої кухні (дуже раджу!)
  • Ротті - місцева варіація на тему млинців. Тісто більше схоже на лаваш, подається із різними наповнювачами всередині: від солодких і фруктових до овочевих і м'ясних. Я частенько снідала Ротті з бананом.

Шрі-Ланка13

• Лассі - молочний напій із фруктовим соком, щось середнє між йогуртом і молочним шейком. За манговим лассі я буду дуже сумувати
  • Свіжовижаті соки. Замовчуючи, у нього майже завжди додають цукор і лід, тому краще відразу уточнювати, щоб не робили цього, тоді отримаєте більше за обсягом і вже точно корисніше
  • Свіжі фрукти - це щось неймовірне. Продаються скрізь, дешеві і супер-смачні. Ми їли, як перевірені банани, манго, ананаси, так і експериментували з маракуєю, дерев'яним яблуком, джек-фруктом і іншими, назви яких і не згадаю. Раджу спробувати їх всі і вибрати своїх фаворитів. Перед покупкою також їх краще спробувати, а то іноді можна потрапити на несмачні і терпкі банани, наприклад.

Шрі-Ланка14

Ціни

Проживання:

Кімната на 2-х чоловік у Міріссі зі зручностями окремо в невеликому гестхауса біля океану обходилася нам у 7 $ за ніч на двох. При цьому можна користуватися кухнею і, при бажанні, готувати самому і заощадити таким чином.

У Елі теж жили в подібному гестхаусі за 9 $ за ніч, але з ванною у номері.

Їжа:

• Смажений рис / локшина з куркою і овочами коштує приблизно 2-3 $ за порцію. При цьому порції настільки великі, що ми зазвичай брали одну на двох і не завжди доїдали до кінця. Те ж саме в кафе на пляжі буде коштувати в 2 рази дорожче
  • Ротті в залежності від наповнення коштувало до 2 $
  • Кілограм величезних тигрових креветок на місцевому рибному ринку ми купили за 9 $, самі їх приготували і об'їлися
  • 1 кг бананів або манго коштує до 1 $, ананас теж близько того
  • Свіжовичавлений сік у середньому 2 $
  • Пиво в кафе на пляжі -3 $
  • Коктейль - 5 $, під час щасливих годин (до 22:00) - 2 $

Розваги:

• Тур із китами - 43 $
  • Урок місцевої кухні - 10 $
  • Серфінг: оренда дошки - до 2 $ за годину, урок із місцевим інструктором - 10-13 $, урок із російськомовним інструктором (ми не пробували, але, кажуть, вони більш системно і відповідально підходять до навчання) - 40 $

Люди

Як і всюди: є хороші і погані люди, тобто ті, які відверто хочуть вам допомогти, а є, хто хоче щось впарити. Як і в будь-якому туристичному місці, кожен намагається роздобути гроші туриста, тому вас зватимуть на коктейлі, пропонувати тук-туки і т. д. Це все не так нав'язливо, як у Туреччині, коли вас прямо за руку тягнуть у магазин, а скоріше на вулиці з вами всі вітаються у надії зав'язати розмову і потім уже спробувати щось продати. Можна це все просто ігнорувати.

Спочатку здається, що навколо абсолютно безпечно і нічого поганого трапитися не може, але самотній дівчині (або двом) краще бути акуратними, особливо з місцевими, особливо в нічний час доби, а темніє там вже о 18.00.

У нас було кілька неприємних випадків, коли до нас під'їжджали на мопеді і починали говорити неприємні речі.

У багатьох дівчат, з якими ми спілкувалися, теж був подібний досвід.

У той же час було багато і приємних моментів:

• Кілька разів нас підвозили безкоштовно на тук-туку, коли у нас не було готівки, а водієві було по шляху
  • Один раз нас нагодували майже безкоштовно Ротті в кафешці, знову ж таки, коли не було з собою готівки (можливості платити кредитною карткою практично немає на всьому острові, навіть у супермаркеті часто платиш готівкою)
  • Маленька дівчинка в автобусі пригостила нас манго
  • На мій День Народження у кафешці, де не було ні тортів, ні тістечок, мені винесли свічки в ананасі.

Наша подорож триває!

Фото: особистий архів Олі Кашпур

Читайте також

Нотатки мандрівника-експерта: як вигідно взяти автомобіль в оренду

Вітер мандрів: 7 причин подорожувати частіше

Куди поїхати на Новий рік: напрямки і корисні лайфхаки

Як і коли можна подорожувати вагітній?